fredag 17 februari 2012

Jag hittade Monkan. Minsann.

Jag hittade ju en namne, där på antikmässan.



De finns i monter C06:60 och där kan ni finna - ja, mest Stig Lindberg.


Stig Lindbergs Tahiti kom 1971 och jag har lite svårt att avgöra hur populärt 70-talsporslinet egentligen är. Jag tror inte att det har gått om de tidigare produktionerna, men det kanske kommer. Fast (!) om man ska tro Monkan & P-A så får man väl överväga att erkänna att Tahiti från 1971 är mer värd än Salix, som tillverkades mellan 1954-1970.


En kaffekopp går loss på 1195 kronor och en tekopp ligger på 1495 kronor. Medan jag endast hittade Salix på ett enda ställe;


Längst ner på hyllan hos Rågers Antik & Design (C18:67). De kostade 250 kronor, kaffekopparna. Men åter till Tahiti, för på tradera i januari i år så;


Nu beror det ju på om man vill köpa en hel servis så är ju antikaffären att rekommendera, då det kan vara lite svårt och tidsödande att försöka pussla via tradera.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar