söndag 15 april 2012

Åtefunnet minne

Jag råkade förlägga minneskortet till kameran här förut. Därför har det varit lite stiltje på bloggen. Men nu är det åter hemma igen. Men detta inlägg blir lite spontant, eftersom jag fann några bilder från Antikmässan där på kortet. Och det blir även ett litet internt inlägg, eftersom de bilder jag valt är bilder från min barndom. Eller nej, det är det ju inte, det är ju självklart bilder från mässan, men tingen på fotografierna är saker som fanns i mitt hem och som jag lekte lite med. Jodå.

Först har vi denna flaska, som är en flaska för herrcologne;


Tyvärr minns jag inte tillverkaren eller märket, men skulle jag gissa, så skulle jag gissa på Avon. Avon grundades 1886 och jepp, till och med Joe DiMaggio har gjort reklam för Avon.


Nå, vidare till smyckeavdelningen;


En sådan brosch finns i mamsingens smyckeskrin. Jag tror säkert att hon använde den då på 70- och 80-talet. Jag vet tyvärr inget mer om den annat än att den såldes för 145 kr på mässan. Gissar att det är en 60-talare eller tidig 70-talare. Jajust ja, parfymflaskan såldes för 175 kr.


Och så hamnade vi i en lite suddig vinter. Men tomtarna vi hade hemma var bland annat av den modellen som ligger där med alvöron och gapar. 90 kr såldes den för och fanns hos Antikboden Landsbro. De övriga tingen fanns hos Vara-Fyndet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar