måndag 1 augusti 2016

Bildbomb från auktionen

I lördags passade jag på att titta förbi auktionen som var i Schröders backe i Lindesberg. Det regnade lite till och från men nog var det en stor skara människor kvar ännu när jag gick därifrån. Jag ropade in två små skräplådor, så där bara för att auktionen inte skulle stanna upp. Eller i en låda råkade jag se att det låg en leksak - som jag genast gav bort till en samlare. Och i den andra lådan låg det några recepthäften från 40-talet.

Nåväl, jag gick först på visningen, sen tog vi oss en loppisrunda och lunch och sedan gick jag tillbaks till auktionen och kikade lite. Och ja, ropade tydligen då. Jag var lite sugen på ett parti Koka Blå, för det fanns 4 småskålar med i det partiet och jag 1 sådan sen tidigare och tänkte att de var lite småtrevliga som frukostskålar. Men icke sa nicke, när utropet var uppe i över 700 kr, så var det bara att rycka å axlarna och gå därifrån. Det kanske var 5 tallrikar och 3 djupa tallrikar, förutom dessa småskålar. Jag levde ju i tron att Koka Blå var rätt passé, men tydligen trodde jag fel.

Nåväl, här är ett gäng bilder från auktionen;



Detta Herbarium inkl press, klubbades för 50 kr om jag inte minns fel















Sockerlådorna klubbades för kanske kring 200-lappen. Och det fanns en outsinlig mängd.


Denna låda klubbades för 350 kr och jag vet inte om jag missade något eller om det är Aldo Londin som drog så. 


Jag tror att lådan med sparbössor klubbades för 150 kr, om jag inte minns fel, men däromkring iallafall.


Och så var ju frågan om nallen är en Steiff eller inte. 

Det jag inte har med på bild var en lampa från Svenskt Tenn. Det var dock 2 st som hade sett vad det var, men jag tror att de gav sig på 1700 kr.  Modell nummer B 1819, med rund glasfot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar