söndag 28 augusti 2016

Formex - Nordic Me

Jag inleder med en bildbomb ifrån höstens Formexmässa. Den starkaste trenden jag lade märke till var färgen grått. Många detaljer i grått - porslin, kökshanddukar, plädar, kuddar, karaffer, ljuslyktor - ja, mycket gick i grått.
     Jag börjar med lite mer övergripande bilder, så återkommer jag med mina favoriter i ett senare inlägg.


Per Morberg var där. 


Finlayson; jag vill bara hjärta Finlayson. Nu kommer de med Hannu Väisänens (som jag inte hittar någon hemsida till) konst på sina produkter. 










Underbara Spira.


Paradisverkstaden. Ja, jag föll som en fura för deras linje Horisont.



 Kähler, som nu har ett samarbete med modedesignern Stine Goya.





 Filipiniana, eftersom jag älskar flamingos.


Och så, Carolina Gynnings kuddar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar