söndag 1 januari 2017

The Good Scrap

Så, när vi sprang runt och letade efter Lisa Larson-butiken så sprang vi förbi en trevlig affär som heter The Good Scrap och som även den ligger i Shibuya, Tokyo.
Nu såg jag inte till någon personal eller andra kunder, så jag kunde inte fråga något, men ja, stölder är definitivt inte vanligt förekommande i Tokyo, som en jämförelse.



Känner tyvärr inte till denna design, men jag tror att det är ett japanskt företag. Sdi Fantasia - nypriset ligger på kring 34500 yen, vilket jag avrundar uppåt till 3400 kr och här kostar den 980 kr. 


Och om någon tror att denna lampa är tex italiensk design, så tror den fel. Lampan är japanskt 70-tal från Yamagiwa och kostar här 2300 kr.


En Rodin-replica av "Tänkaren" kostar i runda slängar 1600 kr. 


Kanske en brevvåg för 780 kr?


Eller en Olympia-skrivmaskin för 1600 kr?

Om jag tror att de Shabby Chic:ar till sina föremål, så är svaret ja, det tror jag. Men det är en klart trevlig och mysig liten butik att kika in i. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar